25 september

Idag red jag på banan. Han var pigg och väldigt ofokuserad i början, det fanns mycket att titta på på andra ställen, främst vägen. Jag började med att rida igenom LB:1 och det gick faktiskt bra. Han gick inte i form, det var svårt att vända rätt upp, galoppvolterna fick bli 20 meter, ökningarna var jag nöjd när han gick mer framåt i, vänster galoppfattning krånglade lite och jag var dålig på att förbereda men för att vara första gången gick det helt okej. Det har hänt en del bara sedan i våras, främst känns det som vi börjar få bukt med bjudningen. Jag fick faktiskt bromsa honom en hel del det här passet. Han var väldigt stel i vänster sida och hade svårt att fatta vänster galopp. På slutet när jag kom på att jag skulle sitta tillbaka honom istället för att hänga i handen gick han väldigt fint några steg i taget. :) Han kunde även gå genom vattenpölen vid grinden utan alltför mycket stök. Jag provade utan nosgrimma och förutom att han gapade när han tyckte jag tog för hårt i tygeln var det inga problem. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0