23 september

Jag tömkörde herrn idag. Han gick faktiskt ovanligt bra och hade bra bjudning. Vid ett tillfälle var jag inte helt uppmärksam och då blev han "rädd" för något och vände, efter det försökte han ett par gånger till men då blev jag sur och sade åt honom och då skärpte han sig. I höger varv gick han superbra och kunde galoppera på volten i princip ett helt varv och i rätt galopp. Galoppen var svårare åt vänster men när han fick gå på en fyrkantig volt gick det helt okej. Prolemet i vänster varv är att han böjer sig i insidan och skjuter ut ytter bog och svänger inte. Försöker jag stödja upp på ytter tappar han bjudningen och tjurar ihop. Jag jagade på honom mer sista gången i vänster varv och det gick faktiskt bra. På det stor hela är jag riktigt nöjd med honom. :)
 
Jag beställde även ett par boots idag. Det blev ett par Equine Fusion Ultimate då Shings inte hade rätt storlek för honom. Jag håller tummarna för att storleken blev rätt, det var lite lurigt hur man skulle mäta. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0