15 september

Korven hade haft bort sin grimma i sommarhagen när jag var bortrest så idag tog vi en barbackatur där för att leta. Grimman är spårlöst försvunnen, jag gick och letade igår, mina föräldrar letade när den försvann och jag hittade den inte idag, suck. Det var mysigt att rida barbacka i alla fall förutom att jag har ont i rumpan nu. Han skötte sig bra, ganska snäll förutom att han gärna började galoppera och bocka när vi red nerför backar, jag hängde något löst efter en backe med låga grenar men jag satt kvar med lite god vilja och balans. :p 
 
Av någon anledning skulle han bajsa stup i kvarten när vi red, jag vet inte om han var lite upprörd eller om det berodde på något annat. Han åt sitt hö innan vi gav oss iväg, kan ha haft något med det att göra. 
 
Herr kardborre, grimman var ochså smockfull med kardborrar...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0