3 oktober

Jag skulle ha ridit igår egentligen men jag jobbade öven en och en halv timme så jag orkade inte då. Vi red idag istället. Det var några som skulle rida ut så jag hängde på dem. Akke tyckte det var jättelajbans med sällskap och skulle skritta jättefort och så fort vi travade blev det bocksprång och gärna galopp. :) Vi red runt lite i skogen vid motionsspåret. Han var så himla pigg så jag avslutade med att rida lite på gärdet. Förutom att han var lite styrig och hade bestämda åsikter om vart vi skulle kändes han fin och han blev svettig. Vid ett tillfälle höll jag på att åka av, han gjorde en bockserie när det plötsligt skuttar upp en hare mitt framför nosen på honom så han tvärnitar. Jag satt på halva halsen då men som tur var stod han stilla och lyfte upp huvudet så jag gled tillbaka igen. :p
 
När vi kom tillbaka till stallet svampade jag av honom på halsen och ryggen och försökte gno bort så mycket smuts som möjligt, svansen hade jag tvättat innan ridturen. Vi ska prova sadel imorgon så jag tänkte att han skulle vara lite presentabel i alla fall. Jag flätade till och med svansen så han inte ska bajsa i den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0