14 oktober

Eftersom Akke blev rätt trött i lördags och var ute i regn utan täcke i söndags fick han en extra vilodag igår. Idag tömkörde vi på banan en kortis. Han var lite småseg och jag orkade inte jaga på honom så det blev bara halvdant jobb. Han såg fin ut i vänster varv i alla fall och det blev lite galopp men inte så mycket då jag hade svårt att hålla igång honom i svängarna. I höger varv var han väldigt lång och jag fick ingen riktig ordning på honom. I galoppen försökte han dra iväg längs med fyrkanten och jag hamnade framför så då passad han på att stanna och tjura, suck. Till slut fick vi i alla fall till ett varv på volten i galopp och då avslutade vi. Han kommer troligtvis få ledigt i två dagar igen då han känns lite seg. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0