Zac

Jag har tagit hand om Zac i två dagar och idag passade jag på att rida, första gången jag rider en travare. :) Vi gjorde inget avancerat, bara ett lättare pass på banan. Till att börja med blev det lite åttvolter för att känna av honom och sen jobbade vi med lite sidvärtsrörelser. Det gick väl halvbra, han var lite här och där bitvis och i undan höger var det lite svårt. Han hade i alla fall en väldigt trevlig trav även om jag hade önskat lite mer sug framåt. Galoppen var som den var, jag jobbade inte jättemycket med den. Han hade svårt att gå i form och vara riktigt bärig där. Å andra sidan gjorde han några riktigt fina fattningar från skritt men kom ur formen direkt. Som avslutning jobbade vi lite sidvärts igen och nu hade det lossnat och han gick riktigt fint. Över lag kändes han väldigt välriden och trevlig. :)
 
Akke har haft ledigt, jag har inte haft ork och han skulle ju ändå få ta det lugnt ett tag. Jag får se om jag sätter igång honom lite lugnt snart. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0