2 november

Idag red vi ut eftersom banan var plaskvåt igen, suck. Jag var väldigt sugen på att trimma eller hoppa men jag hoppar inte när banan är så våt och trimma kan jag göra i veckorna när det är mörkt. Vi testade ny väg igen som jag hoppades man kunde ta sig till Hollstad via men tyvärr kom vi fram till en väldigt brant slänt som jag inte var så sugen på att gå nerför och det var dessutom tight med tid då jag hade insläppet. Bortåt var han seg som kola och inte alls med på noterna men så fort vi vände hemåt fick han fart. :p Då skulle det galopperas och bockas en väldig massa. Han fick hållas, jag såg bara till så att det inte gick alltför fort. När vi kom hem igen tyckte jag vi skulle skritta lite till så vi red förbi hagarna och han fick syn på en jättefarlig vattenpöl vid traktorstigen... Han skulle inte gå förbi tyckte han men efter en del övertalning och en stöt då han backade in i staketet kom vi i alla fall förbi och kunde vända hem igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0