16 november

Idag red vi ut en sväng. Vi testade "järnvägsvallen" idag igen och den här gången vågade vi oss på backen. Jag trodde inte vi skulle komma vidare ett tag men det fanns faktiskt en stig uppför en brant backe som ledde vidare. Vi kom in i en hage som verkade vara en sommarhage och red runt lite där men hittade inget roligt så vi vände och testade en traktorstig som såg superbra ut. Den var tyvärr inte så bra som den såg ut, den var ganska stenig. =/ Vi red i alla fall på den till vi kom fram till några hus och där vände vi men jag såg i alla fall vart vi var. Snett övre E22 såg jag Smedby gård så jag fick lite hopp om att kunna rida till ridhuset i alla fall. Hemåt var han faktiskt ganska lugn, han var rätt lagom hela turen. Pigg i början, sedan blev han lite segare men inte så farligt. Vi överlevde backarna i "gropen" hemåt med även om jag fick ett litet skrapsår på ögonbrynet av en pinne på väg nerför den första backen. Jag kom i alla fall fram till att vi måste hitta en annan väg om vi ska rida dit något mer men det såg ut som man kunde rida i kanten av åkern då det fanns en smal gräsremsa vid diket. 
 
Nu har jag spanat på kartan och jag tror faktiskt man kan ta sig till ridhuset den vägen vi red, bara det är okej att rida förbi husen. Dock var det cirka 3.5 kilometer enkel väg så det är väl inte aktuellt nu och jag lär inte göra det ofta. Jag var ju bara till ridhuset en gång när jag stod på Nylund och då var det knappt 3 kilometer dit och helt okej väg...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0