12 november

Idag red vi på banan som var smetig som vanligt. :( Jag jobbade mycket med serpentiner och övergångar och han var riktigt fin faktiskt, dock väldigt tittig bitvis. Han gillar att stirra på allt som rör sig på vägen, suck. Jag hade inte tålamod med sånt idag vilket jag kanske borde ha haft egentligen. Galoppen gick verkligen uselt. Han ville inte fatta rätt galopp i något varv och han var ganska lång. På slutet lokaliserade jag i alla fall problemet, det var bakdelen som smet iväg så det blev fel galopp, efter det gick det bättre. Någonstans på mitten red vi igenom LB:1. Travdelen gick bra förutom kortare bitar när han såg saker på vägen. Galoppen gick inte bra, jag hade inte löst problemet med rätt galopp då. Efter lite trälande lyckades jag i alla fall få honom i rätt galopp i båda varven och kunde rida vägarna i alla fall. Vi måste helt klart jobba mer med galoppen, framför allt fattningar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0