23 maj

Idag longerade jag Akke och det gick super. :D Han hade lite egen bjudning och andra gången i vänster varv klev han på framåt som jag strävar efter nåra steg. :) Han bar sig även väldigt fint då då jag satte ledande töm på honom. I höger varv galopperade vi lite och han fattade även galopp självmant i vänster varv i början. Vi höll inte på länge alls då jag vill hålla honom positiv och glad på banan och han skötte sig så bra från början, det känns verkligen som longeringen börjar lossna nu. :) När vi var klara tog jag av gjorden och släppte honom medans jag mockade och då fick han fnatt när det åkte förbi en bil. Jag drev på honom lite då för att se om han ville springa och jodå det ville han... Han tog några varv i galopp och drog på ordentligt på långsidorna. När han började verka färdig gick vi upp till stallet igen och då var han ordentligt svettig. 
 
På söndag pratade vi om att försöka löshoppa några stycken, hoppas det blir av. Hästarna ska även ut på bete då, det ska bli skönt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0