22 maj

Idag hopptränade jag Rut. Hon var marginellt lugnare då de gått ute på bete i några dagar och redan från början jobbade vi med att sakta av till skritt mellan övningarna. Vi fick börja md att trava över fyra bommar för att sedan skritta en liten bit och sedan trava två bommar till. Mot slutet gick det riktigt bra och hon lyssnade på mig. När vi vände på det blev hon lite starkare och hon fick faktiskt skritta över de sista bommarna några gånger. Efter det travade vi de fyra bommarna, saktade av till skritt och travhoppade ett kryss. Efter att ha gjort det ett par gånger lade vi till ett räcke som vi också fick travhoppa. Det var läskiga vita utfyllnader i det hindret så hon stannade och tittade en gång men sedan gick det bra att hoppa. Vi avslutade med att hoppa en bana med många bågar så man var tvungen att tänka på vägarna. Det gick faktiskt rikitigt bra, speciellt andra rundan när jag fick tänka på min sits och verkligen sitta kvar och inte kasta mig fram över hindren. Det blev verkligen stor skillnad då. Under sista rundan tog orken tvärslut när det var tre hinder kvar men hon kämpade på fint ändå. :) Vi hoppade ganksa lågt, det högsta låg nog på max 75 cm men det kändes ganska lagom. Jag är mycket nöjd med hur reglerbar hon var när vi hoppade bana, hon var inte alls lika stark som förra gången och lyssnade bra på mig. :)
 
Jag kom iväg hemifrån ganska sent så jag var inte hos Akke förrän runt åtta men det var väldigt mysigt i stallet då. Jag var själv och det var inte lika varmt längre. Akke fick vila eftersom det var sent. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0