2 maj

Idag provade vi sadlar igen, den här gången med en Tixerant-gjord. Hästen var förfärligt pigg och jag var lite ofokuserad. Vi tog oss i alla fall några varv runt ridbanan i skritt och trav samt några ofrivilliga galopper från min sida. Han trivdes bäst med allroundsadeln naturligtvis, suck, bara för att jag gillar hoppsadeln bättre... Med hoppsadeln studsade han mest omkring varvat med att tjura ihop i hörnen. Lite berodde det nog på min ridning med men sadeln spelade helt klart in. Jag har även beställt en svindyr Tixerant-gjord nu, dock lyckade jag hitta den på rea så jag betalade "bara" 1800 kronor för den, jag hittade minsann samma för 2750 kronor, så jag är rätt nöjd ändå. Nu hoppas jag att en bättre sadel löser lite problem och så har vi ju tandläkartid på måndag, det blir spännande. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0