14 maj

Träning idag då. :) Det blev väldigt basic, han skulle helt enkelt lyssna på min skänkel och gå framåt. Det blev inget jobb med formen då jag red med ganska lösa tyglar och bara fokuserade på att han skulle fram men så fort jag fick lite kontakt sökte han sig neråt. Bitvis gick det rikigt bra och han fick ordentlig fart. Han passade även på att göra en ordentlig bockserie så jag var tvungen att sadla om då sadel hamnade väääldigt långt fram. :p Som vanligt tjurade han ihop ibland, han är ju sådan, men överlag kändes det bra. Det var även skönt att veta att jag ändå har tänkt rätt, jag måste bara vara mer konsekvent... Ebba tyckte också att han betedde sig som treåringar brukar, så det var skönt att höra, jag har ju funderat på om han har ont någonstans eller bara är allmänt dum. 
 
Såhär efteråt kändes det lite halvt ovärt att träna eftersom jag var medveten om problemet men å andra sidan behövde jag det för att verkligen jobba med det. Jag fick ju även lite tips på hur jag skulle tänka, jag har till exempel varit helt rätt ute när jag inte har brytt mig om att han travar eller galopperar utan min tillåtelse. Jag insåg även att jag nog gått lite fort fram och krävt för mycket. Som med allt annat ska vi försöka backa några steg och verkligen befästa grunderna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0