13 maj

Idag var jag ute och red på vilddjuret. Han var förskräckligt pigg och skulle inte stå still när jag skulle hoppa upp. Vi red runt Bjärby från ridbanan och jag tyckte han skulle gå i en vattenpöl men det tyckte inte han... Vi var lite oense ett tag men jag gav mig när han satte ner en hov i vattnet. Han höll på och taktade och hade sig så vi övade även på att göra halt och stå still. Han fick trava en bit förbi husen och sedan skulle vi galoppera uppför backen men han bockade så förskräckligt så det blev skritt, eller i alla fall försök till, resten av vägen hem. Jag vet inte riktigt varför han bockade, jag misstänker sadeln men han kan ha varit allmänt pigg också. Hur som helst åkte sadeln fram och jag var osäker på om gjorden var ordentligt åtdragen så vi tog det som sagt lugnt resten av vägen även om han taktad de första 100-200 meterna efter galoppen. :p
 
För att göra av med lite mer energi avslutade vi på banan. Han gick riktigt bra i traven efter en stund, dock tappade vi det när vi galopperat då han skulle rejsa på långsidorna. Det var i alla fall ganska lätt att hitta formen igen när jag ansträngde mig. Vi övade även på att stå still när jag stod på pallen och det gick rikitgt bra, dock gick han iväg när jag satt upp.
 
Träning imorgon, längtar. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0