10 maj

Jag tog tag i mig själv och byggde ett litet hinder att löshoppa över idag. På grund av begränsat hindermaterial och bristande ork blev det bara ett hinder men eftersom jag inte planerade att hoppa högt fick det duga. De första gångerna tyckte han det var konstigt trots att bommarna låg på marken, kan hända att vurpan sitter kvar i huvudet på honom. Efter några gånger gick det bättre och han fick till och med lite bjudning. På slutet hoppade han rikitgt fint, dock envisades han med att springa på gräskanten som ligger ca 20 centimeter över spåret så han hoppade väl inte mer än 30 centimeter. :p Jag var i alla fall nöjd med honom och efter en stund kundekah faktiskt få honom till andra sidan banan genom att driva honom dit istället för att leda honom. :)
 
Jag har även fixat en tid för lektion så på onsdag ska vi träna för Ebba. Det ska bli nyttigt att ha någon som ser vad man gör för fel och kan hjälpa till lite. Hoppas hon är bra, jag har aldrig tränat för henne och har inte hört någon annan som gjort det heller men det blir nog bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0