8 mars

Idag blev det ridning. Först red vi bort till motionsspåret för att försöka hitta ridslingan där men jag såg ingen så vi red tillbaka och tog en tur på grusvägen istället. Det gick ganska segt men han var ju själv så det var inget konstigt. Det blev lite trav bortåt och hemåt även en del galopp då han piggnade till lite. Han skötte sig för en gångs skull bra i galoppen idag, bara en bockning. Jag vet inte om det hade att göra med att jag kortat upp stigbyglarna lite och kunde stå i mer balans. Vi avslutade på banan och han kändes rikigt fin bitvis. Vi jobbade lite med volter, speciellt i vänster varv och jag kände var problemet låg. Så fort jag tappar stödet i ytter tygel blir det pannkaka men när han trycker utåt känns det så onaturligt att hålla i ytter. Han tappar även en del bjudning när han försöker smita undan och det är lättare att gå på honom när jag sitter på än när jag är på marken. Jag ska ge longeringen ett försök med gjord och inspänning och även testa lite löslongering igen men fungerar inte det så ska jag se om det går att få igenom det när jag rider istället. Planen är att börja rida två dagar i veckan nu då han sköter sig väldigt bra när jag rider men är ett litet monster när jag jobbar honom från marken. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0