31 mars

Det blev en sväng på banan för Akke idag. Det var ju som sagt träningar så det var två andra hästar där samtidigt. Han tog det hela med lugn och mitt största problem var att han gärna drog sig mot de andra hästarna. Han var väldigt seg genom hela passet. Han gick riktigt fint i höger varv i början men sedan segade han ihop i vänster och blev väldigt tjurig i bortre hörnet och ville absolut inte gå ditåt. Jag vågade inte gå på honom så mycket heller då jag var rädd att han skulle sparka någon annan av misstag så jag försökte lirka med honom men det gick halvbra. Vi fick i alla fall lite draghjälp när hästen som tränade red förbi oss och kunde då komma ner i hörnet. Mot slutet blev jag lite tuffare mot honom och då kunde han trava med hyfsad bjudning längs med långsidan i alla fall. 
 
Jag funderar på om han växer och att det är därför han är så seg eller om han bara busar i hagen. Jag har även funderat på om han har ont någonstans men han är fin i benen, reagerar inte när man känner på ryggen och bär sig fint när man rider så det är förmodligen bara dumheter. Vi ska försöka komma ut i skogen lite och se om vi hittar bjudningen igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0