1 mars

Idag var jag ute och red med Akke i det tråkiga vädret tillsammans med Faktor och hans matte. Vi red en runda i koghagen, jag har ju bara varit på grusvägarna så det var roligt att se lite andra vägar. Akke var pigg, i alla fall när han gick bakom, när han hamnade först en stund i skogen gick det segt. :) Jag ställde inga krav på honom utan vi skulle bara ha roligt. Vi var nog ute i ca 40 minuter och han kändes lite trött sista biten hem men sökte sig fint i form. Det blev mest skritt men lite trav och galopp blev det med. Galoppen bestod av bockgalopp blandat med ruscher och han bytte galopp på mitten, dock bytte han bak först och sedan fram. :p
 
Han skötte sig faktiskt bra när vi gick fram och tillbaka till hagen med, han var lite pigg och på väg att hitta på bus när vi gick tillbaka men när jag sade till honom skärpte han sig. När jag skulle hämta honom stod han längst bort men kom i galopp när jag visslde på honom, kan ha varit så att han såg att jag öppnade godisfickan med men skönt att slippa hämta honom. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0