Oplanerat semesteravbrott

När jag var i stallet idag skulle Tigers matte löshoppa så jag passde på att göra det med. Det är mycket bättre att vara två och dessutom få hjälp att släpa hinder. Akke skötte sig bra, han hade bra bjudning och hoppade fint även om han inte kom helt rätt. Sista gången fick vi mer fart på honom och då såg det rikitgt fint ut. :)
 
Han har fått sår i karlederna på tre av sina ben och det är värst bak, på ena benet är det större än en femkrona. =/Jag misstänker att han har blivit solbränd och i kombination med leriga ben har det blivit som skavsår. Han var lite svullen i benet som var värst när jag upptäckte det. Jag tvättade med vatten och sedan alsolsprit första dagen och smorde med helosan och solkräm. Nu har jag hållt det rent och smort varje dag och det ser bättre ut, dock är det inte populärt att hålla på med det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0