Hoppträning

Igår var jag och hopptränade med Rut. Då vädret var allt annat än bra och jag kände att det var en förkylning på gång var jag inte speciellt sugen men bara att bita ihop, det kändes som tur var bättre när jag red. 
 
Rut är lite lätt gräsdopad just nu när de går ute på bete så hon var ovanligt lugn och snäll. Vi hoppade en linje på meddelinjen som började med 5 1/2:an, sedan tre galoppbommar, studs och två galoppsprång till en oxer. Förutom kraftigt vinglande första gången gick det väldigt bra. Rut hoppade bra och verkade tycka det var skoj. I början var hon inte rikitgt framme men så fort jag vågade rida på lite mer blev det bra. På slutet låg sista oxern på i alla fall en meter vilket är det högsta vi har hoppat. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0