Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Igår var jag och hopptränade med Rut. Jag provade Pee Wee-bettet på henne men hon var inte jätteförtjust i det. Hon blev lite svårstyrd och växlade mellan att skita i det och bli studsig och orolig i huvudet när hon tyckte det blev för skarpt. Efter lite framhoppning med travbommar och lydnad hoppade vi bana. Jag var väldigt seg i huvudet och red som en kratta men Rut var duktig. Hon tittade inget på vattenmattorna under planken, det enda hon tittade på var regnbågen som stod under ett räcke och om jag gett mig fan på att hon skulle över och fått ordning på tyglarna hade hon säkert hoppat den. Hon kom fel på en del hinder, speciellt på linjerna, mest för att jag inte var med i huvudet och red ordentligt. Det var ofta jag inte var med i sprången. På slutet var hon trött, vi var ju ute och det blev längre galoppsträckor än inne. Vi hoppade även den högsta banan tillsamman hittills, en oxer på 100 cm och ett räcke 105 cm och resten var lite lägre, kanske 85-95 cm. :) 
 
På det andra varvet vi hoppade, tror jag det var, gjorde hon ett kråkhopp över regnbågen och jag hängde inte med och föll fram i landningen och tog emot mig på mankammen med vänster hand knuten. Det knakade till i den och gjorde ont men jag trodde bara att jag sträckt eller stukat lillfingret... Jag struntade i det och hoppade klart, det gjorde ju mest ont när jag försökte knyta lillfingret med resten av handen. :p Det svullnade upp vartefter och jag åkte in till akuten när jag kom hem, typ två timmr senare, :p för att kolla upp det så inget var brutet även om jag inte trodde det. Det var dock brutet, så nu är jag opererad och har gips då frakturen hade gjort ledytan ojämn vid lillfingret och det inte gick att dra rätt. Ridning är ju bara att glömma, i alla fall tills gipset är av om 3 veckor, jag som hade tänkt sätta igång Akke nästnästa vecka. :( Jag hoppas det är okej tills vecka 32 för då ska jag och Akke på bootcamp hos Kerstin. Det positiva är att jag får semester två veckor tidigare och kanske bara behöver använda en semestervecka då jag är sjukskriven augusti ut. Lite skumt att skjukskrivningen blev så lång, jag trodde det var grönt att jobba igen när gipset var av med det kanske är lång rehab. Det ska bli skönt att vila upp sig lite i alla fall. :)
 
I stallet är de snälla och tittar i fötterna på Akke, solkräm och hjälplig borstning klara jag själv. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0