Vildhäst och stallplats

Idag var skrutten riktigt på tårna. Det började med när Plexus och Eliot kom in i stallet, det var tydligen mycket konstigt och han blev spänd och lite upprörd. När vi var klara att ge oss iväg och gick ut fick han syn på Atlas matte som grävde fram sin bil och tog då ett upprört varv runt mig och jag trodde nästan att han skulle sticka... Efter det var det lite svårt att stå stilla när jag längde stigbyglarna men det var inte så farligt. När jag väl kom upp var det full fräs med blandade skutt och jag hängde lite löst ett tag när han började göra en tvärvändning som jag inte var beredd på. Vi red bort till Sandviksgärdet och vände och tog tre varv på parkeringen på vägen tillbaka och större delen av vägen höll han på och taktade och skulle prompt gå i diket, det kan dock ha berott på att jag satt snett då det var åt höger han drog hela tiden. :p Han var inte mycket lugnare när vi kom tillbaka så det blev två varv runt rasthagen med lite trav och galopp innan han kändes hyfsat rastad. Han passade på att skutta lite då med och jag kände att jag inte satt lika stadigt med galoppsadeln men det var ingen större fara för avåkningar. Det är kul att han är lite pigg och verkar tycka det är skoj att bli riden och det bekommer honom inte så mycket att vara ute själv. Han lyssnar även mycket bättre på skänkeln nu, bettet lyckades jag passa in bättre med och han var inte lika irriterad på det. :)
 
Idag var jag ju och tittade på stall med och det verkar väldigt bra. Ordentliga rutiner, mycket bra kvalitet på foder, fibersand med ridbaneflis på ridbanan och bra hagar, sommarbetet var på hela 9 hektar! Det som var lite sämre var väl att hästarna inte kan titta ut ur boxarna, sadelkammaren var inte så stor och hindermaterialet var sådär, dock fanns det alltid hinder uppställda på granngården 3 minuter bort så det är inte så farligt. Inget ridhus jättenära men inte mer än ca 3 km ridväg till ett av dem och flera andra på 5-10 minuters resväg, dessutom har de bygglov för ett där så varefter kanske det blir ett, vem vet. Jag tycker det känns bra och det verkar vara ordning där så om det inte står något jag absolut inte kan gå med på i kontraktet så kommer jag att flytta dit. Det fanns en ledig box nu och när de bytt alla boxgaller kommer det finnas ytterligare två. Det var en intresserad till som har första tjing men vill de vänta så kan det hända att jag flyttar redan vi månadsskiftet. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0