Hoppehästen...

Jag tror jag har en liten hopptalang minsann, i alla fall när det gäller att hoppa ut från ridbanan... :p Den lilla busen var allmänt pigg när jag tog in och borstade så det blev en promenad trots att jag hade lite dåligt med tid. Vi gick Kärleksstigen och han var rätt så odräglig. Han försökte hela tiden få igång mig och när han fick trava gjorde han sitt bästa för att preja mig och det där med trav är väl inget roligt när man kan galoppera? Jag var lite småirriterad på honom men samtidigt är det roligt när han är pigg, för det mesta är han ju lugn och snäll. Nere vid grillplatsen kunde man gå ut i vattnet på ett ställe så jag försökte få ut honom men det var inte populärt. Om jag hade gått ner före honom hade det säkert gått bra men var inte så sugen på det. :p Han gick i alla fall fram och drack så jag nöjde mig med det. Sista biten hem fick han öva på att göra halt, det kändes som om det behövdes. Han var nästan ännu piggare på vägen hem och var inte märkbart trött efter knappt 40 minuters promenad så jag släppte honom på ridbanan så han skulle få springa av sig lite. Efter två svängar längs långsidan satte han kurs mot staketet och hoppade över, suck. Det var ju inte på det lägsta stället han hoppade över heller, när jag mätte var staketet 95-100 cm högt och han gjorde det hur lätt som helst. Förra gången han tog staketet var det ju mest för att han inte hann stanna men det här gången visste han precis vad han gjorde för han kom i ganska samlad galopp mot staketet, bushästen. :) När han kommit över travade han glatt bort till Nunne och Atlas och tyckte inte riktigt att han skulle bli infångad då det var så roligt att vara lös. Kompisarna lockade som tur var väldigt mycket och med hjälp av lite hästgodis fick jag tag i grimman, sedan var det march tillbaka till stallet för att ta på täcke och sedan ut i hagen igen. Jag trodde ju att han hade slutat hoppa ut från banan men tydligen inte, i alla fall inte när han är pigg. Jag funderade på att löshoppa imorgon om underlaget tillåter men får se om jag vågar, han ska ju helst inte lära sig att hoppa över staketen och det är ju lätt hänt att han tar staketet med när han ändå är i gång. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0