9 januari

Det blev inte riktigt som planerat idag. När jag kom till stallet regnade det lite men inget jag tänkte på, dock så tilltog regnet mer och mer så jag var inte så sugen på att rida när stallet var klart. Jag lyckades för en gångs skulle komma till stallet innan fem och hade insläpp så jag hade inte så mycket val, det var bara att ta in Nunne trots regn och ge sig ut. 
 
Det blev tömkörning på banan och det första jag gjorde var att tappa tömändarna på marken så att de blev blöta och sandiga, vidrigt. :( Banan blev bara blötare och blötare och mina skor läckte så jag var inte road. Nunne fick börja med att göra halt på fyrkantspåret och stå still med lösa tömmar. Det var en nyttig övning för herrn. Efter cirka två varv med halter gick vi in på volten och jobbade med övergångar. Han gick väl sådär men mot sutet i vänster varv släppte han till och såg riktigt fin ut. Höger varv gick uselt, han började bli trött vilket resulterade i att han sprang och när jag tog i honom så krullade han mest ihop sig. Det blev aldrig någon direkt ordning på det hela även om han blev något bättre på slutet. Han var ovillig att galoppera med så jag fick jaga på honom ordentligt för att få galopp några gånger. Att jag var trött hjälpte inte heller, tålamodet var allt annat än bra. 
 
När vi var klara var jag rejält blöt och hade ingen lust att göra något med Akke, jag kände att jag bara skulle bli arg på honom. Jag upptäckte även att han inte hade något täcke på sig så det gick ändå inte att göra något. Är vädret okej ska jag kanske göra något imorgon istället. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0