24 januari

Idag gick jag en promenad med odågan. Jag ska göra ett allvarligt försök att bli av med det eländiga nafsandet och idag fick han knappt tänka att han skulle nafsa. Han skötte sig faktiskt rikigt bra och han lär sig fort vad jag vill. :) Vi gick Kärleksstigen och hemåt från backarna till vägen gick jag på höger sida. Det gick väldigt bra förutom att han har lite mindre respekt för mig åt det hållet och gärna prejar mig men vi jobbar på det. Det blev lite knöligt några gånger när han travade iväg och linan gled så han hamnade en bit framför mig och nästan hann vända innan jag fick honom på rätt köl igen. :p Från vänster kommer ju huvudet först när han börjar trava och vill busa så då är det bara att höja en hand så skärper han sig, men från höger kommer bogen istället och det är svårare att parera.
 
Vi avslutade med att longera några varv på banan då han var pigg. Det gick rikitgt bra och han kunde trava typ ett varv utan att hitta på hyss och det bästa var att han tog mina korrigeringar trots att jag bara hade ett dressyrspö och grimma. :) Det kanske faktiskt blir häst av honom också så småningom. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0