18 januari

Det blev som sagt galopp längs med motorvägen idag. Jag plockade även med mig skidglasögonen då snön var jobbig igår, mycket skönt. :) Nunne var piggare, speciellt hemåt och bettet hade inte riktigt lika bra verkan som igår men ändå bättre än D-bettet jag brukar rida på. När han väl tog förhållningarna böjde han i alla fall på nacken och det kändes som han jobbade på bättre. Han var svettig när vi kom tillbaka så lite fick han minsann jobba. 
 
Jag var lite sugen på att rida Akke men det föll på att jag inte orkade ta på galopptäcket och att jag helst rider utan så jag kan driva bättre med spöt vid behov men eftersom det snöade så pass mycket som det gjorde var det inte ett alternativ att vara utan. Vi får rida imorgon istället. Vi tricktränade lite istället, jag jobbar på att få honom att stå stilla på kommando och det gick helt okej, dock kommer han gärna fram till mig när jag säger bra då han kopplar det med godis. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0