17 januari

Idag var det Nunnedag igen. Efter att ha fixat stallet klart plockade jag in honom för en ridtur. Vi red bort till Eriksberg och jag hade peewee-bettet på honom. Det fungerade riktigt bra, han kändes mjuk och fin men det kan ha berott på att han vilat i två dagar, han brukar bli bätte då. Det bästa med bettet var att vi inte hade så mycket dragkamp. När man travar eller galopperar hemåt brukar han bli rätt så stark och jag brukar få kämpa för att hålla honom i ett tempo som jag bestämmer. Idag kunde jag bara ta en bestämd förhållning och han lyssnade på mig! :) Jag ska prova imorgon med, då ska vi galoppa längs med motorvägen i galoppsadeln. Tanken är att kunna ha peewee-bettet när jag hopptävlar istället för pessoabettet. Det är helt klart värt att testa för jag gillar inte att rida med pessoabett, jag använder det endast vi hopptävling och terrängträning där det krävs lite mer kontroll. 
 
Det var en lång dag idag, som alltid när jag har Nunne och dessutom insläpp. Åkte till jobbet vid halv sju imorse och kom hem vid nio på kvällen... Nu sitter jag invirad i en filt och har inga planer på att flytta mig på ett bra tag. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0