1 januari

Helt otroligt, jag har bloggat i 2 år! Trodde inte jag skulle orka så länge men det är ett bra sätt att skriva tränigsdagbok på. :) 
 
Som vanligt när jag tömkört min skrutt är jag helt lyrisk. Han är så sjukt duktig och fin. Idag hade han hittat på ett nytt trick för att komma undan, han kom in mot mig i vänster varv så jag var tvungen att hålla staidgt stöd på ytter för ovanligheten skull. Han gjorde bara något enstaka försök att dra iväg längs spåret men rättade sig dikrekt när jag tog i inner. Idag vågade vi oss på lite galopp med och det gick faktiskt bra. Till en början var det ju lite problem med styrning och att få fart på honom men det ganksa snabbt att få ordning på honom och när han kunde galoppera ett halvt varv på volten och det var jag som bröt av nöjde jag mig. 
 
I höger var var han riktigt fin redan från början så det blev inte mycket jobb där. Vi gjode någon övergång för att inte slita i traven för mycket och så blev det ju galopp åt det hållet med. Han var riktigt duktig och här kunde han galoppera närmare tre kvarts varv innan jag bröt av. Han skulle säkert klarat ett helt men jag ville inte utmana ödet. Han jobbar sjukt bra med ryggen och sina bakben när vi tömkör och han visar sitt fina steg. Inte så att han har något jättespektakulärt steg men det är inte dåligt heller och minst lika fint som sin bror. :)
 
Lekt lite i photoshop, tyvärr var bilden suddig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0