18 februari

Idag höll vi oss på banan. Först fick han springa lite lös för att få utlopp för överskottsenergin men det var inte mycket spring så vi jobbade ganska direkt. Först blev det lite westernlongering, mest för att se så att han flyttade undan vilket han gjorde bra. Efter det övade jag på att backa honom några gånger utan att han surade vilket gick sådär men det fungerade bitvis i alla fall. När jag var nöjd med det övergick vi till vanlig longering och det gick riktigt bra. Jag kunde longera i alla gångarter i båda varven även om galoppen gick lite sisådär i vänster varv. Efter longeringen jobbade jag med start/stopp/backning och att han skulle vända ifrån mig. För det mesta går det bra men när fokus försvinner från mig går allt väldigt trögt och han tjurar gärna ihop. Vi ska jobba vidare med att flytta undan för mig, start och stopp fungerar bra och backningarna har det blivit mer ordning på. Imorgon ska jag nog försöka tömköra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0