10 februari

Idag gick vi en promenad. Han var rätt så vild och det sprattlades en del när han såg "farliga" saker. Han hade lite svårt att skritta och travade en del brevid mig och som vanligt när det händer bogtacklade han mig när jag försökte bromsa... Han höll inte på och nafsa så mycket i alla fall, mest för att det var så mycket annat att titta på. :p På vägen hem försökte jag att trava lite med honom men det slutade i diket för hans del. :p När jag kom för nära dikeskanten stannade jag och tog tag i honom och svängde han ner i diket. :p Jag tror i alla fall jag har hittat problemet med bogtacklingarna. Han fick öva på start och stopp efter dikesbesöket och då märkte jag att han trycker mot mig när jag tar i honom även i skritt så vi jobbade på att göra halt utan att tackla matte och på slutet tyckte jag mig märka en förändring. Vi kunde faktiskt trava en bit utan bogtacklingar, inte ens i avbrottet. Det här är något som vi måste jobba vidare med, det är sjukt jobbigt att han prompt ska gå oppepå mig när vi gör något annat än skrittar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0