Snorpelle

Idag red jag faktiskt. Det blev en kort tur på banan barbacka. Bara lite avcheckning på hur han kändes. Han är sjukt mycket enklare att rida ihop på banan, förmodligen för att jag kan rida honom mer framåt utan att det går i 110. :p Som vanligt var vänstersidan ganska stel men jag bråkade inte så mycket med den. Vi provade att göra 90 graders bakdelsvändningar och det gick faktiskt rätt bra. Han var ju inte speciellt centrerad eller så men det kändes som han flyttade lite ändå. :) I traven var han ganska fin och vi gjorde några fattningar i varje varv med. Det börjar faktiskt lossna mer och mer. Det är fortfarande problem med att få rätt galopp men det beror på mig, när jag har fått fundera på vad det är för fel jag gör för dagen brukar det gå bra. I vänster varv gick han faktiskt i form efter en av fattningarna, i höger gör han det ju nästan jämt. Han var lite tjurig överlag i vänster varv när vi vände bort från grindhålet men det var inga jätteprotester. 
 
Jag märkte att han småhostade lite när vi kom igång och travade lite mer och han var ovanligt lugn när jag gjorde i ordning honom. Han såg även lite snorig ut när vi kom upp till stallet igen så jag tempade honom och det visade sig att han hade lite feber. Han låg på 38,4 mot normalt ca 38.0 så inte jättemycket men lite grann. Nya boxgrannen är skäligen misstänkt för nersmittning. :p Han kom för en dryg vecka sedan från ett annat stall och de är väldigt kärvänliga. Idag när jag kom stod Akke och slickade honom på huvudet och han står gärna och hänger över boxväggen. Det blev täcke på så att han inte ska bli kall i onödan och så hoppas jag att han blir frisk fort. :)
 
När vi kom tillbaka från ridturen hade han lera upp till magen så jag spolade av benen lite vilket var halvpopulärt. Vi passade även på att öva på att gå in i spolspiltan och det gick väl okej. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0