7 december

Idag var herrn feberfri och det märktes på honom, mycket piggare och ville vara med och "hjälpa till" mer. Vi knatade ner till banan och övade på att vända. Han vill ju inte vända i spolsiltan så jag tänkte att vi skulle öva på det. Jag lade upp två bommar ungefär lika brett som spolspiltan och så fick han gå in mellan dem och vända. Det var inga som helst problem... När jag gjorde det lite smalare ville han dock gärna kliva över bommarna men några gånger kom vi runt. :)
 
Problemet ligger nog mest i att han gärna backar ut ur spolspiltan så fort jag börjar röra mig utåt där. Han är ju inte förtjust i den alls, han anser att den är för mörk och trång, dessutom kan man ju bli blöt där inne. Vi får väl öva vidare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0