25 december

Idag blev det ridning i det fina vädret. Det har fryst till och han såg lite missnöjd ut med att det var hårt underlag. Jag velade lite om jag skulle ha boots fram men han gillade verkligen inte att gå in från hagen så det fick bli det då det inte är speciellt isigt ute. Bak provade vi de nya broddade bootsen och de fungerade bra. Han rörde sig bättre med boots runt om kändes det som... Jag kommer förmodligen att få beställa ett par bakboots att ha på sommaren och ett till par vinterboots men då i en storlek större misstänker jag. 
 
Ridningen gick bra, vi testade vårt nya hackamore och han verkade trivas mycket bra med det. :) Det var rätt hårt och knöligt överallt men lite trav och galopp blev det ändå även om det var på hans villkor. Vi red bort till Styrstad och tog gärdesvägarna hem. Han är lite roligt för att ska sätta iväg efter allt som rör sig. :p Först var det en mamma som var ute och gick med barnvagn som han gärna ville ta rygg på men vi skulle åt andra hållet. Efter det var det två rådjur som skuttade över vägen en bit framför oss och till sist en hare som vi skrämde upp... 
 
När jag var klar med allt i stallet släppte vi in en ny häst till Akkes flock men det brydde de sig knappt om, det var ju dags att gå in. De hälsade i alla fall lite på varandra och han står ju mellan Akke och Dante så de känner varandra rätt bra vid det här laget. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0