15 december

Igår fick han vara naken ute då det skulle vara soligt, solen lyste dock med sin frånvaro, i alla fall när jag var i stallet... Det var i alla fall inte regnigt eller blåsigt så han fick fortsätta vara naken när jag åkte hem. Han hade ett litet äventyr med. När jag skulle ner till hagen för att ta lite kort stod han och åt på en liten kulle som är inhägnad då det är en brunn där. Någon, han är huvudmisstänkt, hade manglat ner staketet och Akke var glad för det fanns ju gräs där... Han backade i alla fall snällt ner när jag kom och jag kunde trycka ner alla hörnstolpar som var uppdragna och spänna tråden lite. I såna här lägen är man glad att man har en häst som inte får panik om de fastnar. Inte för att han såg ut som han fastnat någonstans men om han hade gjort det så har han uppenbarligen tagit sig loss själv på ett lugnt och förståndigt sätt. 
 
Ja, ja eftersom han var naken var det bara att masa sig ut till stallet tidigt idag då vädret skulle bli sämre och ta på täcke innan de gick ut. Jag skulle motionera honom med så jag tog det direkt. Tanken var att longera men banan var skridskorink och rasthagen där vi får longera går det hästar i just nu, suck. Det vara bara att ge sig ut och rida. Vi tog en sväng i skogen då vägarna var snorhala. Vi red runt lite random i skogen med motionsslingan och försökte klättra lite och hitta lite nya vägar. Det kändes lite som att sitta på en bomb i början men efter ett tag lugnade han ner sig. När vi red tillbaka hade det tinat upp en del och det var inte alls lika halt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0