Mycket idag

Idag kom hovis, äntligen, han skulle kommit igår men bokade om, suck. Ska försöka med en annan hovslagare nu, han är ju verkligen duktig men det är värdelöst när han alltid bokar om och att han inte kan komma tidigare. =/ Jag har ju varit sugen på att prova barfotaverkning ganska länge och nu tänkte jag göra slag i saken bara hovsalagren som håller på med det har tid med nya kunder. 
 
Akke höll på att skrämma slag på mig när jag skulle hämta honom i hagen imorse. När jag kommer ut på ängen ser jag att han ligger helt utslagen i det lite högre gräset och de andra hästarna stod i närheten. Ett tag trodde jag han var död men när jag kom lite närmare såg jag att han viftade på öronen och när jag kom fram vakande han. Jag fick klappa på honom när han låg ner och han var inte alls intresserad av att resa sig upp. :p Lite morgontrött herre tror jag. Jag fick släpa honom till stallet, han tyckte inte alls att han skulle gå in. 
 
När hovis var klar gick vi ner till banan och tömkörde. Jag var duktig och plockade fram en bom som jag lade på spåret. Vi körde samma som förra gången men med mer trav och några varv i trav på volten. Bommen gick han över som ingenting. :) Han är faktiskt svårare i höger varv just nu, mest för att det är svårt att hålla honom ute på spåret där. På måndag planerar vi ridning med bommar, sen får vi se om jag håller det. :p
 
De små ballerinahovarna
 
Bild från i måndags med ufoluva :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0