29 augusti

Nu har jag varit och plockat ut det sista stiftet. :D Jag fegade ur och tog två alvedon innan jag åkte. Det gjorde inte ont att ta ut det men jag vet inte om det berodde på värktabletterna eller om det bara satt dåligt, troligtvis det senare. :p Inga förhållningsorder och de var nöjda med rörligheten så jag behöver inte komma tillbaka. :)
 
Igår var jag hos Akke och tömkörde. Han var slö som en gammal ko och inte med på noterna vilket säkert beroddde på att det var ganska varmt. Vi började i vänster varv och han var sjukt slö och när jag skulle få honom att trava vände han rumpan till flera gånger, suck. Jag lyckades i alla fall efter en liten stund att få en trav med hyfsad bjudning så vi bytte varv då. Det gick bättre åt höger och bjudningen blev bättre, han kunde till och med galoppera lite. När jag var nöjd bytte vi tillbaka till vänster och då hade han hittat lite mer bjudning. Han gick rikitgt bra där då jag var tvungen att hålla ordentligt på ytter för att få honom att svänga så han var riktigt snygg och klev på bra för att vara vänster varv. Vi provade lite galopp med och det gick med nöd och näppe. När vi var klara släpte jag honom lös för att plocka bort avspärrningen jag gjort och då kunde han följa efter mig och stanna samt backa när jag sade till. :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0