17 augusti

Idag blev det ridning. :) Det har kommit tre nya hästar till stallet och två av dem var inne när jag borstade samt att en kom när vi var klara och det var lite spännande tyckte herrn. På banan lade jag en bom på varje långsida samt två sockerbitar på kortsidan att rida emellan. Första varvet tittade han lite på sockerbitarna men sedan var det lugnt. Han bjöd lite bättre än vanligt idag och det blev mycket galopp. Jag vill att han ska bli bekväm med att galoppera över bommar inför hoppningen, därav mycket galopp. Första anridningen i galopp var slingrig men sedan gick det hur bra som helst. Lite styrproblem längst ner i vänster varv men det rättade till sig vartefter. Han kunde till och med fatta höger galopp för hjälpen en gång så jag är mycket nöjd med honom. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0