26 april

Heldag i stallet idag, åkte hemifrån vid nio och kom hem vid halv sex med en kort mellanlandnig hemma för att kasta i mig några mackor. 
 
Dagen började hos Nunne som fick gå ett dressyrpass på banan. Han kändes ganska mjuk och fin även om han kunde bära sig lite mer. Vi jobbade med sidvärtsrörelser och det gick helt okej. I galoppen fick han gör sluta snett igenom fram till medellinjen och sedan ut i sammma varv för att göra samma sak igen. Vi provade även förvänd galopp och det gick jättebra. :) Som vanligt lite svårt i höger men han höll galoppen i alla fall. Efteråt var han trött i bakbenen, inte så konstigt kanske då det nog mest är jag som jobbar honom ordnetligt i dressyr. 
 
När jag var klar hos Nunne åkte jag vidare till Akke med ett kort lunchstopp hemma. Det var städdag så nu är det fint i stallet. :) Akke hade planerad vilodag och det var lika bra det för när han kom in var han tjock i båda bakbenen. Jag vet inte riktigt varför men hoppas han är bättre imorgon. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0