18 april

I onsdag longerade jag Akke och det gick riktigt bra. Sune hoppade smatidigt som vi longerade så jag trodde han skulle vara okoncentrerad och dum men han fick bara bättre bjudning, dessutom hade vi ett hinder som ramade in volten lite mer. :) Han vände en gång i vänster varv men annars gick det okej. Han började sura lite på slutet men inte så farligt och han kunde galoppera i högervarv, han busade till och med lite. :)
 
Igår var jag hemma hos föräldrarna och hoppade syrrans häst. Hon är dressyrpålle och inte mycket hoppad men det gick super. Hon är som Nunne på hinder fast mycket lydigare, bjuder bra och tycker det är lajbans. :) Det blev inget avancerat, jag hade byggt upp ett räcke och en oxer som vi hoppade och det högsta låg kanske på 60 cm. Tanken är att jag ska börja hoppträna henne och starta några hopptävlingar och eventuellt fälttävlan i höst. 
 
Idag var jag ut i skogen med skrutten. Vi red slingan idag och den var faktiskt helt okej den biten jag inte ridit tidigare. Det fanns en rejäl backe på den som Akke tyckte var jobbig. :) Han hade fri fart uppför så det blev galopp. Han hade faktiskt mer eller mindre fri fart hela ridturen, han har ju lite dålig bjudning så jag bryr mig inte så mycket om han går över i trav och galopp när vi skrittar, han stannar ju alltid om jag vill. När vi kommit runt slingan red vi förbi Bjärby hem. Strax innan deras hagar fanns det en kort slinga i skogen med ca 10 stockar över stigen på max 30 centimeter och där fick han hoppa runt ett varv. Det gick jättebra, jag måste rida dit fler gånger då det känns som ett bra ställe att hoppa in honom på. :) Han tyckte det var både läskigt och spännande sista biten hem förbi alla hästhagarna med hästar i men han skötte sig bra ändå. 
 
Sötisar :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0