12 april

Akke fick hoppa idag då jag tänkte att vi skulle utnyttja att han inte gått på hela veckan. Han skötte sig hyfsat när vi red fram, dock var han lite svårstyrd i höger varv men bra i vänster. Första gången vi hoppade i varje varv gick det jättebra men andra gången i vänstervarv smet han förbi och efter det försökte han fler gånger. När vi hoppat några gånger började han titta på annat och snubblade igenom hindret... Det var bara att hoppa av och bygga upp igen. Han gjorde samma sak igen när vi skulle hoppa i andra varvet men den här gången stod han på näsan efter hinderet och jag åkte av på ansiktet. Förutom en massa sand överallt och ett hack i läppen klarade jag mig bra och Akke skalade bort lite hår på två ställen annars klarade han sig fint med. Efter det ville han inte hoppa trots att jag sänkt ner hindret så långt det gick. På andra försöket fick han vackert kliva över och sedan fick han hoppa åt båda hållen tills han inte tvekade längre, det tog kanska fem skutt i varje varv och sedan travade vi av. Han var riktgt fin på slutet och var ovanligt styrbar. :) Det blev även några högergalopper på ren tur då jag inte brydde mig om vilken han fattade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0