11 april

Det blev ingen ridning idag trots att jag kanske borde motionerat skrutten. Han blev bara lite longerad i måndags i övrigt har han vilat hela veckan men jag var så himla seg och kände inte för att rida. Han fick sig en grundlig rengöring istället. Jag tvättade svansen och vi ryktade till och med och redde ut manen. Svanstvätten gick rikitgt bra, det tog en stund att få honom att backa in i spolspiltan men väl där skötte han sig finfint. Vattenslangen var inte speciellt farlig och enda gången han tyckte det var jobbigt var när jag använde svamp och ljummet vatten för att tvätta ur schampot, iskallt vatten ur slangen gick mycket bättre, kan någon förklara det? :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0