6 september

I går var jag på kunskapskväll om sadleinpassning, väldigt intressant och lärorikt samt farligt. Hittade en sadel jag verkligen vill ha, en WOW-sadel... Man kan byta alla delar och den är rörlig vid bommen för att följa med i hästens rörelser, dessutom superskön att sitta i. Enda minuset var prislappen, 32 600kr för hoppmodellen och 26 000-32 600kr för en dressyr... Man blev ju lite inspirerad och jag har provat i princip alla sadlar jag har på hästarna. :) Nunnes sadlar låg helt okej förutom syntetsadeln men den visste jag ju redan att den låg skit. Min dressyrsadel låg bättre än jag trodde, tyvärr hamnar sadelgjordsläget för långt bak. =/ På Akke passade ingen sadel bra så han får väl ha galoppsadeln till vidare, han kanske hinner ändra sig i ryggen tills det är dags att börja rida. 
 
Idag tömkörde jag Nunne. Han var riktigt fin och jobbade på väldigt bra med ryggen. Bäst var det i höger galopp och traven i vänster varv. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0