21 september

Idag var vi i Åby och tävlade lite hoppning, det gick väl sådär... De var mycket snabbare än jag trott och dämed hann jag inte rida fram så mycket som jag tänkt. Jag travde och galopperade bara igång honom och tog ett språng på varje hinder, seadn var det dags att gå in på banan. Därinne fick jag startsignal direk då den som skulle rida före mig inte fick starta för att de inte kunde se om hennes väst var ordentligt knäppt! Jag blev väldigt ofokuserad av det och i kombination med att Nunne inte var ordentligt genomriden och seg så fick jag ingen bra galopp och uselt flyt. När vi kom nära hindren lyfte han inte ordentligt på tassarna och vi fick två ner men det kunde lätt ha varit fler. När jag hade mer galopp på honom och kom lite utifrån kändes det bra men när vi kom nära blev det som sagt lite knasigt. Det hjälpte ju inte att han stannat på framhoppningen heller första gången på varje hinder för att jag hade dålig galopp. Jag tyckte även att han fungerade dåligt på pessoabettet, han har alltid känts fin på det innan men inte idag. Jag måste ha ändrat min ridning eller nåt. Nästa gång ska jag prova med det vanliga tredelade tror jag, pessoabettet har jag ju mest för att få lite extra kontroll när han piggnar till men det kanske inte behövs längre, tanken är ju att han ska lyssna på min sits. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0