2 september

Vi körde gymnastikhoppning idag jag och Nunne. Jag hade en ny idé om övning för att han skulle hålla benen i styr och det verkade fungera. Jag började med att värma upp honom ordentligt och var noga med formen och jobbade med tempoväxlingar. När jag var nöjd började vi hoppa. Jag hade byggt upp en serie med tre räcken med ett galoppsprång mellan varje och galoppbom före och efter serien och mellan varje hinder. Han hoppade riktigt bra och rev bara en gång i vänster varv och då rev han alla tre hindren. Åt höger var han fin men åt vänster hade han lite bråttom. Det fungerade men jag hade gärna sett att han gick lite lugnare. Som avslutning jobbade jag en del med galoppen och fick ner huvudet på honom riktigt bra. Han kändes superfin och istället för att springa på som ett ånglok när han började bli trött så gick han långsammre och blev lite seg istället, trevlig omväxling. :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0