10 september

Dagens ridpass gick inget vidare, jag var supertrött och orkade inte riktigt anstränga mig ordentligt och jag kom fram till att sadeln inte låg bra i alla fall och ville inte rida ihop honom för mycket då. Efter lite snabbuppvärmning med en hel del förvänd galopp så red vi igenom LA:1, det gick väl sådär. Han var inte speciellt bärig och sprang gärna iväg. Som avslutning jobbade vi mycket med fattnigarna främst från trav och då kändes han riktigt fin. Jag kortade ihop honom och jobbade mot piaff och sedan fick han fatta ur det och då gjorde han fina fattningar. Någonstans där kom jag även ner lite mer i sadeln och kunde påverka honom mer så slutet av ridpasset var i alla fall inte lika värdelöst som början.
 
Nu har jag har bestämt mig för att dressyrsadeln ska säljas efter helgens tävling. Den ligger inte optimalt på Nunne och jag kan inte rida i den. Helgens tävling är den sista i dressyr så i vinter får jag rida barbacka om jag inte vill rida dressyr i hoppsadeln. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0