2 oktober

Då jag kände mig mycket bättre än föregående dagar passade jag på att tömköra Akke. :) Idag blev det dressyrvarianten och han skötte sig fint, i alla fall så länge jag var uppmärksam. :p Inga större försök att smita åt diverse håll. När jag kopplat ihop honom med vuxenhäst-tömsättning för att få lite mer kontroll, speciellt på yttersidan, såg han grymt fin ut när jag fick fart på honom. :) Vi höll inte på särskilt länge eftersom han inte jobbat nåt värst på länge. Mot slutet vågade vi oss på en galopp åt vänster, det gick väl sådär. Jag fokuserar för mycket på att hålla igång galoppen och släpper kontakten vilket resulterar i att han smiter iväg dit han har lust. På fredag blir det nog skogspromenad och så ska vi jobba över lite bommar på söndag. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0