18 oktober

Red lite dressyr på banan idag. Jag började med att värma upp runt fyrkanten i trav och galopp utan krav på form. När jag tyckte att det räckte gick vi in på volten och körde lite sidvärts för att sedan övergå till galopp. I galoppen jobbade vi lite med piruetter och tempoväxlingar. Jag tyckte inte jag fick någon ordning på honom och han sprang mest. Jag hade inte heller någon energi eller motivation att verkligen rida ihop honom. När vi travade av känds han ganska fin i alla fall och bitvis i vänster galopp. 
 
Det var svinkallt i dag och jag trodde jag skulle frysa fingrarna av mig när jag red. Bilen påstod att det var +2 men jag tror det var minusgrader. Jag är ganska säker på att det var frost på stallägaren bilruta...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0