17 oktober

Blev en väldigt kort ridtur idag. Det blev ett kort varv i hemmaskogen med Akke på släp. Det gick bra i början när Akke hängde med, mot slutet var det lite jobbigare när jag fick dra i honom för att han skulle hänga med. Han lyckade även trassla in sig när han travade ikapp och jag inte var snabb nog att fiska in linan. Lagom när jag ställt hästarna i position för uttrassling ringde såklart en av mina arbetskamrater. Det var intressant att prata i telefon samtidigt som man ska hålla två hästar stilla samt hindra Akke från att bita mig i benet... :p Det gick faktiskt väldigt bra och jag kunde trassla ut Akke som fått longerlinan ett varv runt ena frambenet utan att hoppa av Nunne. Tur att man har en cool häst. :) Resterande del av ridturen gick utan missöden. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0