12 oktober

Hästarna fick löshoppa idag. Akke var duktig och hade hyfsad bjudning. Lite slarvig med benen men det kommer väl kanske. Idag höll han i alla fall inte på och stanna som förra gången. Han fick inte hoppa så högt eller mycket så att det skulle bli roligt. 
 
Eftersom jag ändå släpat fram hindren fick Nunne prova också. Först skulle han inte alls gå in  gången på kortsidan, jag stod ju på marken, då ska man ju longera så han sprang runt mig på en volt knashästen. :p Vartfter så började han i alla fall fatta att han skulle gå runt fyrkanten när jag lett honom dit några gånger och fått hjälp att fösa honom i rätt riktning. Han verkade tycka det var skoj att löshoppa, vi kom väl upp i cirka 90 cm. Efteråt klädde jag på honom träns och så tog vi kort en barbackatur på Kärleksstigen. Han kändes riktigt fin men var lite seg. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0