7 november

Jag tror jag har snöat in lite på "långa tyglar"... Igår fick Akke gå en sväng upp till badplatsen med dem och det gick bra, jag hade även mer koll på hur jag skulle hålla i allt efter lite googlande. Han var rätt pigg, speciellt hemåt, då skulle det travas i tid och otid. :)
 
Idag fick Nunne prova. Först gick vi ett varv runt rasthagen för att sedan förflytta oss till banan som otroligt nog gick att vara på utan att simma fram i lera. Jag är lite förvånad över vilken effekt träningen hade. Jag gjorde inget avancerat och ändå verkade Nunne bli riktigt lösgjord. Vi jobbade med att göra halt från skritt på fyrkanten för lätta tygeltag på yttertygeln och från att ha gått från en stoppstäcka på flera meter med huvudet upp så kunde han stanna direkt och hålla kvar huvudet nere på slutet. Jag strävade efter att hålla i honom så lite som möjligt och förutom när han skulle svänga eller stanna gick han med lösa tyglar. Han ställde även upp ovanligt jämnt i halterna. Det här är nog något jag ska fortsätta att jobba med, det verkade ge effekt och är dessutom nyttig motion för mig. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0